Week van de Goede Daden - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Krijn & Linda - WaarBenJij.nu Week van de Goede Daden - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Krijn & Linda - WaarBenJij.nu

Week van de Goede Daden

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Krijn & Linda

11 Maart 2012 | Peru, Cuzco


Hola todos!

De beestenbende hebben we sinds gisteren hopelijk achter ons gelaten. Nadat we de stofzuiger konden lenen van de huisbaas, die ons zaterdag om half 8 ’s ochtends wakker riep, heb ik elke naad tussen de planken stofvrij gemaakt. Mocht de huisbaas er voor de tijd een nieuwe stofzuigerzak in hebben gestopt, dan mag deze nu wel weer vervangen worden! Ook hebben we de slaapzakken en al het beddengoed maar eens goed laten wassen voor maar liefst €20… Je moet er wat voor over hebben om je ‘gasten’ weg te jagen. Na de tijd lekker ontbeten bij de plaatselijke bakker met croissantjes, Deense broodjes, rozijnenbroodjes, een pizza-achtig broodje en een vers sapje en koffie. Hadden we wel verdiend. Overigens zijn de verse sapjes hier soms wel misselijkmakend. Dit mocht Krijn van de week ondervinden door een Jugo Mixto (gemixt sapje) te bestellen bij de plaatselijke sapjesbar. Die avond vond het meteen de weg naar de wc, die vervolgens niet meer door kon spoelen omdat we geen water hadden…

Naast het schoonmaken van ons appartement hebben we deze week ook onze (mijn :p) plannen om te gaan salsadansen verwezenlijkt. Elke dag worden er in een bar/club gratis salsalessen gegeven van 21h-23h. Om stipt negen uur waren we aanwezig, klaar om te gaan dansen (of iets dat er op lijkt). Omdat we de enige waren om negen uur, kregen we privéles. Uiteindelijk kwamen er later meer mensen, maar we hebben de basispasjes uitgelegd gekregen en konden deze in het komende uur oefenen. Ik vond het erg leuk! Krijn ook, maar hij kon zich uitermate ergeren aan twee irritante, aangeschoten, Franse (?) echtparen die het ons wel even voor wouden doen tijdens de les. Hij gaf dan ook even een seintje aan de leraar en deze probeerde ze weg te sturen, helaas lukte dit pas toen Krijn ze een erg boze blik gaf, haha. We proberen twee keer per week les te nemen.

De dag erna was het tijd om eens met een van de oma’s te skypen. Hoewel oma Brok eerst niet wist waar ze in moest praten, lukte het aardig. Skypen gaat stukken beter in het café waar Krijn altijd aan z’n scriptie werkt. De dag erna zou er een feest zijn van de kliniek waar ik stage loop. De kliniek heet San Juan de Dios, vernoemd naar een heilige. 8 maart was de dag waarop deze werd geëerd. Omdat het mij niet helemaal duidelijk was wat de bedoeling van dit feest was en hoe laat het begon, vroeg ik een collega. De volgende ochtend zou ik om 8.30u aanwezig zijn en was er een (kerk)mis. Eenmaal op tijd aangekomen, was er niemand aanwezig en bleek dat de mis pas om 10.30u begon.. beetje miscommunicatie dus, erg jammer. Ik had nu dus onverwachts een dagje vrij, op zich niet heel erg :).

Omdat Krijn en ik er niet van op de hoogte waren dat we bij binnenkomst in Peru ook een visum aan hadden kunnen vragen voor méér dan 90 dagen, was de planning dat we in april naar Bolivia zouden gaan om niet illegaal in Peru te verblijven. Bij terugkomst in Peru zouden we dan weer opnieuw een visum voor 90 dagen kunnen krijgen. Omdat mijn stagebegeleider pas in april weer komt, en ik momenteel met een andere student mee loop waar niet heel veel te doen is, hebben we de trip naar Bolivia wat naar voren verplaatst. We hebben nu een soort van kleine vakantie naar Bolivia gepland in de laatste week van deze maand. Het was geen probleem om vrij te krijgen, ik loop nu gewoon een week langer stage. We hebben erg zin om er even tussenuit te gaan! We gaan een weekje naar Salar de Uyuni (zoek maar op google), via Arequipa en La Paz met een andere vrijwilligster en waarschijnlijk nog iemand van de organisatie!

We waren afgelopen weekend op zoek naar slippers, en kwamen bij deze zoektocht erg leuke marktjes tegen! Zo hebben we voor weinig geld leuke armbandjes, boekenleggers en heeft Linda slippers kunnen scoren. We kwamen uiteindelijk terecht op een super grote markt, waar geen toerist te vinden was behalve wij. Starende ogen verzekerd dus, haha. Onderweg heb ik ook sterk de neiging gehad om een puppy te kopen, maar helaas leek Krijn dit geen goed idee :p. Nadat we wat lieve Loekie-look-a-like puppy’s (Een van onze hondjes heet Loekie) bekeken hebben, en vervolgens de prijs hoorden, €9 (!!!), was de eerste gedachte: Waar is je portemonnee? Maar de tweede gedachte: nee, afscheid nemen wordt te moeilijk als we weer gaan. Toch maar geen puppy gekocht dus. Overigens verkopen ze hier hondjes anders dan in Nederland. Hier zit dierenarts en dierenwinkel in één gebouw en worden de beestjes in heel kleine hokjes bij elkaar gezet, dicht bij de deur. We proberen hier nog een foto van te maken.

Momenteel zitten we lekker bij de Starbucks een veel te dure Frappuccino te drinken, en de goede daden van Krijn van deze week te overdenken. Zo heeft hij een zwerver een leeg colaflesje gegeven, waar de zwerver net zo blij mee was als Krijn zou zijn met een overwinning van Twente tegen NAC, in plaats van een nederlaag. En heeft hij een klein jochie een ballonnetje gegeven die hij eigenlijk wou gebruiken als waterballon, maar omdat de grote ballon van het jochie kapot was geknapt voelde Krijn zich geroepen zijn waterballonnetjes af te staan. Schatje hè :p.

Niet super veel meegemaakt maar toch gaan de dagen hier erg snel! Ben al bijna weer thuis haha. Over twee weken is het regenseizoen ook gestopt hier dus kunnen we helemaal genieten van het lekkere weer!

Ciao!

  • 11 Maart 2012 - 20:09

    Marijn:

    Euhmm,

    kleine verbetering: NEC..:P haha.

    Verder leuk verslag. Je kunt altijd het hondje nog in je tas verstoppen in het vliegtuig.. misschien een idee?? haha.

    Groeten,
    Marijn.

  • 11 Maart 2012 - 20:11

    Krijn & Linda :

    Haha, moet je kijken hoeveel ik om voetbal geef :p. Had in ieder geval 2 letters goed! Ja, het was echt net zo'n dropje als Loekie toen ie klein was.. Voor €9 mag ik em vast wel meenemen toch? mam? :P

    Groetjes

  • 11 Maart 2012 - 20:22

    Marijn:

    Haha ma zei:

    Je mag hem hebben, als je er zelf mee loopt en voert enz. haha.

    Dus wat doe je? haha...


  • 23 Maart 2012 - 18:06

    Rob Scholten:

    moet je eens op de plaatselijke markt int centrum eens 'n sapje drinken. Is een overdekte markt, is echt super lekker en vers v.d pers. Veel plezier en suc6, misschien tot mei. Dan hang ik ook rond in cuzco en omstreken. Groetn rob scholten (kameraad van nick)

  • 29 Maart 2012 - 18:30

    Ank Nijhuis:

    Hoi Linda en Krijn, hier is Almelo op jullie site. Al een poosje niets gehoord van mij,maar hier ben ik weer. Ik kon de kolibrie niet vinden. Weer een leuk verhaal, behalve die beestjes. Dat vind ik maar niets. Maar ik zie, dat jullie over ongeveer 2 en halve maand weer terug komen. Gaat best wel snel hé. Maar blijf vooral genieten tussen door als jullie vrij zijn. Want voor je het weet zit je alweer thuis.
    Heel veel groetjes van mij.

  • 02 April 2012 - 14:02

    Krijn & Linda :

    Hey Rob,

    Ik neem aan dat je de San Pedro markt bedoelt? Hier zijn we inderdaad enkele keren geweest en de sapjes zijn er inderdaad heerlijk (al is de hygiëne ver te zoeken).
    Mocht je begin mei in Cuzco zijn, dan kunnen we uiteraard meeten. Wij zijn tot ca. 10 mei in Cuzco; daarna wacht de Machu Picchu op ons. :)

  • 02 April 2012 - 14:05

    Krijn & Linda :

    Dag Ank/Almelo,

    Je had ook een tijdje niets meer van ons gehoord, maar zojuist is er een spliksplinternieuw reisverslag geplaatst over onze belevenissen in Bolivia (een aanrader om te lezen). Haha, wij konden de kolibrie zelf ook niet meer vinden, maar hij/zij moet er ergens op staan. ;)
    De tijd vliegt hier inderdaad voorbij. Ene kant niet jammer, aan de andere kant uiteraard wel. We maken er hier nog het beste van!

  • 05 Mei 2012 - 18:31

    Rob Scholten:

    haha nee dus.....ik vertrek op 11 mei en 25 mei vertrek ik voor de inca trail. tussentijds ben ik nog te vinden in mujjapatta (weet niet precies hoe je 't schrijft) om daar nog 'n kleine week op 'n boerderij van 'n goeie vriend te werken.

    groetn rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Krijn & Linda

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 31147

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 13 April 2015

China & Taiwan

21 Januari 2012 - 15 Juni 2012

¡Perú!

Landen bezocht: